Algemene bekendmakingen

De regelgeving(1) verplicht lokale besturen om reglementen bekend te maken op hun website. Onderaan deze pagina vind je al de reglementen van gemeente Malle die momenteel van kracht zijn. We vermelden telkens de titel van het reglement, de datum van goedkeuring en de datum van publicatie (bekendmaking) op onze website. De meest recente reglementen vind je bovenaan.

Ben je op zoek naar een oud(er) reglement? Via de zoekbalk kan je zoeken naar de specifieke pagina over een bepaald onderwerp. Als je het reglement daar niet (meer) terugvindt, kan je het reglement opvragen via secretariaat@malle.be.

We houden conform de regelgeving ook een overzicht bij van de bekendmakingen van onze reglementen. Elke bekendmaking wordt aangetekend in een register. Het register van bekendmakingen van gemeente Malle bevat volgende gegevens:

  • het volgnummer
  • de datum van de beslissing
  • het orgaan dat het reglement goedkeurde
  • de titel van die goedkeuringsbeslissing
  • de datum van bekendmaking via de website
  • de datum van aantekening in het register
  • de handtekeningen van de burgemeester en de algemeen directeur. 

(1) Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 286, § 1, 1° en §2, 1° en artikel 288, lid 2.
Besluit van de Vlaamse regering van 20 april 2018 betreffende de bekendmaking en raadpleegbaarheid van besluiten en stukken van het lokaal bestuur, betreffende de wijze waarop de reglementen en verordeningen van het lokaal bestuur worden bijgehouden in het register en betreffende de raadpleegbaarheid van de besluiten van de politiezones en hulpverleningszones, zoals gewijzigd door het besluit van de Vlaamse regering van 28 april 2023.

Bijlagen