Op afspraak bij de dienst burgerzaken

Online een afspraak maken bij de dienst burgerzaken

Maak je afspraak online of telefonisch

De dienst burgerzaken is een samensmelting van de vroegere diensten bevolking en burgerlijke stand. Het is de drukst bezochte dienst in het gemeentehuis, omdat inwoners er allerlei zaken uit het dagelijkse leven in orde moeten brengen. Denk maar aan de aangifte van een huwelijk, een overlijden, een geboorte, een rijbewijs, … Om onze burgers nog sneller te helpen, kan je voortaan op twee manieren een afspraak maken bij de dienst burgerzaken: telefonisch via 03 310 05 11 of online

Vind je een product niet terug in het afsprakensysteem? Surf eens naar www.malle.be/eloket of kijk eens bij Mijn Burgerprofiel (zie hieronder). Niet gevonden wat je zocht? Stuur een e-mail naar burgerzaken@malle.be of bel ons op 03 310 05 11. We helpen je zo verder.

Tijdens de coronacrisis vragen we onze bezoekers om een mondmasker te dragen, de nodige basishygiënemaatregelen te respecteren, de nodige afstand te bewaren en met bancontact te betalen.

Download attesten en uittreksels rechtstreeks via Mijn Burgerprofiel

Misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen via Mijn Burgerprofiel. Je kan ze daar meteen downloaden.

Mijn Burgerprofiel is opgezet als een online profielpagina waar burgers hun persoonlijke gegevens terugvinden die bij de overheid bekend zijn. Zowel op Vlaams, federaal als lokaal niveau. Van daaruit kan je makkelijk doorlinken naar specifieke e-loketten.
Surf naar https://burgerprofiel.vlaanderen.be of klik op de balk bovenaan de gemeentelijke website. Aanmelden kan op verschillende manieren:

  • met je eID
  • via de Itsme®-app
  • via de mobiele app van de overheid
  • via sms

Online afspraken enkel bij de dienst burgerzaken

Voorlopig kan je enkel bij de dienst burgerzaken online afspraken maken. Bij de andere diensten maak je een afspraak via e-mail of telefoon: