Hulp nodig bij het invullen van je belastingbrief? Maak vanaf vandaag een afspraak voor de zitdagen in het gemeentehuis!

maandag 12/03/2018 11:08

Op maandag 28 en dinsdag 29 mei kan je in het gemeentehuis terecht om je belastingbrief te laten invullen. Nieuw is dat je voor de zitdagen van de Federale Overheidsdienst Financiën (FED)  vooraf een afspraak moet maken. Dat kan vanaf vandaag, 12 maart 2018, en doe je telefonisch via het onthaal van het gemeentehuis op het nummer 03 310 05 11.

Nieuwe procedure
Op maandag 28 en dinsdag 29 mei zijn er medewerkers van de FOD Financiën aanwezig op het gemeentehuis om te helpen bij het invullen van jouw belastingbrief. De voorbije jaren hoefde je hiervoor geen afspraak te maken, met lange wachtrijen tot gevolg. Daarom heeft de FOD Financiën beslist om deze zitdagen dit jaar enkel nog op afspraak te organiseren. Op die manier hoopt men de dienstverlening te verbeteren en de wachttijden beperkt te houden.

Hoe maak ik een afspraak?

            ·  vanaf maandag 12 maart tot uiterlijk woensdag 2 mei
           
·  je kan bellen om een afspraak te maken van maandag tot en met donderdag 
                
tussen 09.00 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur en op vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur
             · uitsluitend telefonisch via het nummer 03 310 05 11
             · je krijgt een datum en uur toegewezen van de onthaalmedewerker, die jouw naam
             noteert op de afsprakenlijst
            · eind mei bied je je dan op de afgesproken datum en uur aan op het gemeentehuis

TIP: De FOD Financiën bezorgde ons een agenda waarin we de afspraken kunnen noteren. Wacht niet te lang om een afspraak te maken, want het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Dus VOL=VOL.  

Kan ik meerdere afspraken maken?
Per afspraak voorziet de belastingscontrole tien minuten. Dat moet volstaan om je belastingbrief in te vullen.
Wil je graag ook de belastingbrief van je partner (niet-getrouwd of wettelijk samenwonend) of andere familieleden laten invullen, dan moet je verschillende afspraken na elkaar maken. Vermeld dit zeker als je telefonisch je afspraak maakt.

Ik kan niet aanwezig zijn op de zitdagen. Wat nu?
Kan je je niet vrijmaken voor de zitdagen in het gemeentehuis, maar heb je toch hulp nodig bij het invullen van je belastingbrief? Geen nood, want tijdens de maanden mei en juni ben je altijd welkom op het belastingkantoor in Turnhout (Spoorwegstraat 22) en dit zonder afspraak.

In de Malse Courant van mei-juni komen we nog terug op deze zitdagen in het gemeentehuis. Je krijgt dan ook een overzicht van alle documenten die je moet meebrengen om het invullen van je belastingaangifte vlot te laten verlopen.

Meer info:
dienst onthaal
03 310 05 11
onthaal@malle.be

 




Terug naar het overzicht



Gemeente Malle
Antwerpsesteenweg 246
2390 Malle
tel: 03-310.05.11
fax: 03-311.71.70
info@malle.be