Onthaal

Onthaal

In het gemeentehuis en het sociaal huis staan de onthaalmedewerkers klaar om je te verwelkomen, te informeren en je door te verwijzen naar de juiste dienst.  Daarnaast kan je in beide locaties terecht voor het kopen van vuilniszakken en GFT-stickers.  Voor een afspraak met de juridische dienst of met de dienst pensioenen en tegemoetkomingen kan je terecht bij de onthaalmedewerkers van het sociaal huis.

Klachtenbehandeling


Als burgers klachten hebben over de gemeentelijke werking of melding willen maken over bijvoorbeeld gebreken aan wegen en gebouwen, kunnen ze deze doorgeven aan onze dienst klachtenbehandeling. Dit kan via mail of telefoon, maar ook via een digitaal formulier op de rechterkant van deze pagina of via een klachtenstrookje. Klachtenstrookjes vind je terug in De Malse Courant en in de verschillende gemeentelijke gebouwen. Je kan ze achterlaten in:
  • Gemeentehuis Westmalle
  • Veiligheidscentrum Oostmalle
  • Bibliotheek Oostmalle en Westmalle
  • Departement Grondzaken (Nijverheidsstraat 7)

De deskundige klachtenbehandeling speelt meldingen en klachten door naar de verschillende diensten en volgt deze klachten ook verder op.

Bepaalde meldingen en klachten vallen niet onder de bevoegdheid van de gemeente. Sommige van deze zaken kan je rechtsreeks melden bij de bevoegde instanties. Zo wordt er efficiënter gewerkt...  

Heb je defecte straatverlichting opgemerkt of is een verlichtingsarmatuur stuk langs een gemeenteweg? Meld dit dan aan EANDIS via de website www.straatlampen.be.

Is er een straatkolk verstopt, heb je wateroverlast na een hevige regenbui of scheelt er iets aan de riolering? Meld dit dan bij Hidrorio via het meldpunt: https://www.pidpa.be/formulieren/probleem-melden-met-riolering-afvalwater

Ben je slachtoffer van diefstal of vandalisme? Meld dit dat bij de politie via police on web op https://policeonweb.belgium.be/eloket/selectComplaintTypeAndAuthentication.action.
Je kan natuurlijk ook rechtsreeks contact opnemen met de lokale politie op telefoonnummer 03 312 46 68 (tijdens de kantooruren) of 03 385 16 16 (onthaalpunt Politie Voorkempen - 24 uur op 24 bereikbaar). 

Ook de wijkagenten dragen hun steentje bij. Malle is opgedeeld in drie delen met elk één wijkagent. Wil je te weten komen wie jouw wijkagent is, klik dan hier

Om snel te kunnen inspelen op acute milieuproblemen ( geurhinder, geluidshinder, afvallozingen...) zijn we  24 uur op 24 beschikbaar. Tijdens de kantooruren kan je terecht bij de milieuambtenaar ( T: 03 310 06 35) van de gemeente, na de kantooruren , tijdens weekends en feestdagen is de lokale politie Voorkempen bereikbaar (T: 03 385 16 16).
Niet acute problemen kan je eveneens signaleren via het klachtenformulier.

Heb je een conflict met je buur, huurder, verhuurder,... en kom je er samen niet uit? Misschien kan een bemiddelaar je wel verder helpen.Een bemiddelaar zoekt samen met de verschillende partijen naar een oplossing van het conflict, zonder verstrikt te raken in gerechtelijke procedures. Deze aanpak is goedkoper, sneller en aangenamer! Voor meer informatie over bemiddeling kan je surfen naar www.bemiddeling-justitie.be of telefoneren op nummer 078 15 80 84.

Contactgegevens
Dienst Onthaal
Antwerpsesteenweg 246
2390 Malle
tel. 03 310 05 11
fax 03 311 71 70
email info@malle.be

Gemeente Malle
Antwerpsesteenweg 246
2390 Malle
tel: 03-310.05.11
fax: 03-311.71.70
info@malle.be